Kjærleik, på en måte.

Der er alltid en ting du kan gjøre. Du kan alltids lese i denne bloggen, du kan alltids finne noe å smile av her. Du kan smile av alle de klumsete tingene jeg gjør, av at jeg sover med munnen åpen eller at jeg rister på rompen i stuen. Du kan smile av at jeg stikker tungen ut når jeg konsentrerer meg om noe, og du kan smile av at jeg sier teite og koselige ting på lik linje med "du er her, du", mens jeg peker på hjertet rundt halsen min.

Du kan alltid tenke på at du har musikken din, selv om du kanskje ikke er så inspirert nå for tiden. Du kan tenke på at du er med i to gode band, at du lager musikk på siden og at du er med i et studiokompleks som allerede gjør det ganske så bra. Du kan tenke på at du har gode kamerater og venninner som prater med deg og drikker kaffe med deg, som drikker juleøl med deg og hører på vinyler. Du kan tenke på at du har de to fineste foreldrene et menneske kunne bedt om, og at du har den tryggeste og beste oppveksten som mange andre bare kan drømme om. Du kan tenke på at du har en jobb, at du har et hjem, at du nettopp har skaffet deg en ny gitar. Du kan tenke på at du er min, til og med, om det får deg til å smile.

Også kan du tenke på bjørnen. Bjørnen i sengen som ser søt ut og som smiler under nesen sin. Han som sitter der og passer på deg når du sover, selv om han av og til  dupper av han også og ikke alltid klarer å redde deg fra mareritt og dødsangst. Han som er myk, fin og søt og som rister på rompen med alle lappene på.

Jeg gleder meg til i dag. Jeg gleder meg til å treffe foreldrene dine igjen, til å kunne takke dem for vinflasken jeg fikk av dem til jul og til å bruke noen timer på  å bli enda mer kjent med dem, på å spise et godt måltid sammen med dem og ha det fint. Jeg gleder meg til å vise meg frem i den nye kjolen og gjøre deg stolt av meg. Jeg skal prøve å ikke klumse meg igjennom hele middagen, men om jeg gjør det, får du gjøre så godt du kan for å hjelpe meg.

Jeg elsker deg, kjæreste, og jeg håper du blir frisk og fin snart. Jeg vil bare at du skal ha det bra.

Thursday, December 29, 2011

Post a Comment